Opplæring er viktig. Meaco UK.

Opplæring og kompetanse er viktig. Meaco UK er flinke til å lære opp sine distributører.

Bedre Inneklima AS er Meacos representant i Norge, Sverige og Danmark. Dette innebærer salg og service til kunder og forhandlere, og også reparasjoner og reklamasjonsbehandling. For å kunne utføre denne jobben på riktig måte er vi avhengig av god kompetanse. Derfor kommer Meaco ofte på besøk for å gi oss opplæring.

I august 2017 fikk vi nok en gang besøk fra Meaco UK. Fokuset denne gang var opplæring av våre ansatte i feilsøking og reparasjon av Meacos avfuktere med tørkerotor. Dette er avanserte produkter, med mange forskjellige komponenter som skal jobbe effektivt sammen. En feil eller dårlig justering på en komponent kan påvirke hele avfukteren. dette kan gi dårlige tørkeresultater, det kan gi for høyt strømforbruk eller det kan være at avfukteren ikke virker i det hele tatt. I værste fall kan avfukteren ta fyr og være årsaken til en brann. Meaco har et enormt fokus på sikkerhet og tar ingen snarveier. Det benyttes kun de sikreste komponentene, og Meaco spesifiserer flere sensorer og beskyttelsesfunksjoner enn det som er vanlig i bransjen. Dette gjør at Meacos produkter blir litt dyrere enn konkurentene, men det gjør også at Meacos kunder er tryggere.

Avanserte produkter krever kompetanse, og Meaco er flinke til å gi opplæring. Dette gjør at mekanikerne hos Bedre Inneklima kan gjøre en tryggere og bedre jobb, og det gjør at selgerne har mer greie på det de selger og kan gi bedre råd og service til kunder og forhandlere.

 
Opplæring reparasjoner MeacoMatt fra Meaco UK gir opplæring i reparasjon av avfukter
Haakon og Daniel fra Bedre Inneklima får opplæring av Matt fra Meaco UK.

 

Både selgere og reparatører fikk god opplæring av Meaco UK.
Bildet nedenfor viser Peter og Chris fra Meaco UK og Jarle fra Bedre Inneklima.

Peter Chris og Jarle august 2017 Meaco

Meaco UK er også interessert i å se hvordan Meacos produkter selges i norske byggevarehus. Bildet nedenfor viser eieren av Meaco, Chris Michael, i et norsk byggevarehus i kjeden til CarlsenFritzøe.

Chris fra Meaco besøker CarlsenFritzøe

 

Hvorfor er det viktig med god kompetanse for våre reparatører?
Det er mange gode grunner til å gi ansatte god kompetanse. Her er noen av dem:

  • Vi gjør det for din sikkerhet. Avfuktere sirkulerer mye luft. Om kundene ikke rengjør avfukteren godt nok vil det kunne danne seg store mengder støv i avfukteren. Apparatet går på strøm, og det utvikler varme. Dette kan i værste fall utvikle seg til en brann. Alle elektriske apparater kan ta fyr, og det er Meacos høyeste prioritet å unngå dette. Derfor benyttes førsteklasses komponenter og flere sikkerhetsanordninger. For at dette skal fungere godt er man avhengig av at reparatøren forstår produktet.
  • Vi gjør det for din strømregning. Avfuktere som fungerer riktig bruker mindre strøm. Dette gir deg en lavere strømregning.
  • Vi gjør det for miljøet. Lavere strømforbruk gir også mindre påvirkning av miljøet.
  • Vi gjør det for miljøet, igjen. Det er bedre for miljøet at vi reparerer et produkt enn at vi kaster det og gir deg et nytt. Er det en liten feil er det ikke nødvendig å skote hele produktet. Dette sparer miljøet for mye søppel. Det gir oss og deg en bedre samvittighet.
  • Vi gjør det for de ansatte. Jobben blir mer interessant om du forstår mer av det du jobber med. Reparatørene synes arbeidsdagen blir mer spennende om de har en god opplæring og føler seg trygge på det de gjør.