Retur og garanti
RETUR
Vi har full returrett innen 14 dager, og trenger kun at du sender varen tilbake til oss i samme stand som da du mottok den med et ferdig utfylt angrerettskjema. Angrerettskjemaet har du fått på mail ved bestilling, og du kommer direkte til skjemaet ved å klikke her..
Såfremt produktet du ønsker å returnere er minimalt brukt og kan selges videre som en angrerettsvare hjelper vi deg gjerne med å finne riktig produkt til deg. Send oss en henvendelse, så finner vi en løsning sammen.
Dersom du ønsker å returnere et produkt kjøpt hos en av våre forhandlere anbefaler vi deg å kontakte forhandleren direkte. Vi kan dessverre ikke ta produkter som er kjøpt i andre butikker i retur hos oss.
GARANTI / REKLAMASJON
Innenfor garanti-/reklamasjonsretten
Dersom produktet er innenfor garantien (normalt 2 år) reparerer eller erstatter vi produktet kostnadsfritt for deg.
Først vil vi avklare om produktet kan repareres hos deg, eller om det bør sendes inn til oss. Send oss derfor en henvendelse, så bistår vi deg videre i prosessen.
Utenfor garanti-/reklamasjonsretten
Dersom produktet ditt har gått i stykker og det ikke er dekket av garanti- eller reklamasjonretten kan det sendes inn til Pelle’s verksted for en sjekk og eventuelt reparasjon.
Pelle’s verksted er Vestfolds største hvitevarereparatør og utfører reparasjon på de fleste av våre produkter.
Klikk her for å registrere et serviceoppdrag på produktet ditt.
De fleste produkter dekkes av 2 års garanti ved forbrukerkjøp. Garantien omfatter produktfeil som ikke skyldes feil bruk eller mangel på vedlikehold.
Iht. norsk lovgivning omfattes omfattes alle våre produkter av reklamasjonsretten.
“Du har alltid to års klagefrist (reklamasjonstid) når du kjøper noe av en profesjonell selger. For varer som ved vanlig bruk er ment å vare mye lenger, kan du klage i fem år. Joggesko og barneleker har typisk to års klagefrist, mens møbler og mobiltelefoner har en klagefrist på fem år” (forbrukerkjøpsloven).
Reklamasjonsretten omfatter produktfeil som ikke skyldes feil bruk eller mangel på vedlikehold.
Produkter kjøpt på bedre-inneklima.no, CDON eller Elkjøp
Dersom produktet er kjøp hos oss, på Elkjøp eller CDON har vi i mange tilfeller mulighet til å hente ut kvitteringen for deg. Dersom du har opprettet en kundekonto hos oss ved kjøp finner du ordreinformasjon under “Min Konto” i nettbutikken.
Vi reparerer kun produkter på garanti- og reklamasjon dersom du har en gyldig kvittering som bekrefter produktets kjøpsdato.
Produkter kjøpt hos forhandler
Dersom produktet er kjøpt hos en av våre forhandlere får vi dessverre ikke hentet ut kvitteringen for deg.
Dersom du ikke finner kvitteringen din ber vi deg sende oss en henvendelse så gir vi deg en anbefaling basert på produkt, reparasjonsmuligheter og kostnadsbilde.
Luftavfuktere fra Meaco kan repareres direkte hos oss, eller hos vår servicepartner Pelles Verksted.
Bestill service hos Pelles Verksted ved å klikke her, eller send maskinen til oss (Pindsleveien 8B, 3221 Sandefjord) med ferdig utfylt returskjema som du finner her.
Hei du! Visste du at…
Dersom du velger å få produktet ditt reparert fremfor å kjøpe nytt produkt, er du med på å redusere behovet for å kjøpe mer over tid – du er dermed med på å redusere CO2-utslipp, avfallsproduksjon og vannforbruk som kreves for å lage nye produkter. Du sparer også penger ved å reparere produktet fremfor å kjøpe nytt!
Vi arbeider for en tryggere hverdag, og ønsker alltid å gi deg det beste alternativet for deg som kunde. Dersom dette innebærer at produktet ditt kan repareres vil vi med glede bistå deg med dette!
Tusen takk for at du stoler på oss!