Meaco har et enormt fokus på sluttkunden. Selv om mesteparten av salget går gjennom en forhandler, så snakker de med sluttkunder hver eneste dag. Dette gjør at de ser hvor skoen trykker, og hele tiden tilpasser produktene sine. Dette har gjort at Meaco har vunnet en rekke «best i test». Både pressen og sluttkundene elsker Meaco. Meaco konsentrerer seg om å gjøre ditt inneklima best mulig, og jobber med luftavfuktere, luftrensere, luftfuktere, air condition og vifter.
I Norge har Meaco vært siden 2010, og har hele tiden blitt representert av Bedre Inneklima AS i Sandefjord. Bedre Inneklima viderefører denne genuine kontakten med brukerne, og melder norske og nordiske behov videre til Meaco i England. Dette gjør at Norge og Norden får gjennomslag for sine behov, og vi ser tydelig at Meaco tilpasser seg.
Det sosiale engasjementet er viktig. Meaco har gått foran konkurrentene og vist vei når det gjelder strømforbruket til apparatene de produserer. I tillegg reduserer de bruken av plast, både i produktene og i emballasjen. Meaco gir til andre, både lokale idrettslag og større stiftelser som for eksempel David Shepherd Wildlife Foundation, som hjelper elefantene.
Bærekraft er viktig
Meaco har alltid jobbet med bærekraft. Lavest mulig strømforbruk har alltid vært viktig. Ofte har ikke dette blitt satt så stor pris på i Norge, men etter strømkrisen i 2022 har også norske kunder begynt å se viktigheten av dette.
Lavt strømforbruk er viktig både for klimaet og for lommeboka. Andre viktige fokusområder er å redusere bruken av plast spesielt, og emballasje generelt. Det er også god bærekraft i å lage solide produkter som varer lenge.