Fukt i garasje

Hvordan beskytte bilen mot rust?
Meaco er alltid forberedt på å strekke seg litt lenger. Dette var tilfellet da Colin kom i kontakt med Meaco med bekymringer om hvordan han beskytter sin Lotus veteranbil fra den fuktige og kjølige vinteren.

Å overlate en klassisk bil til seg selv om vinteren kan gjøre mye skade. I en fuktig garasje ruster bilen raskt. I tillegg blir det korrosjon i det elektriske anlegget, mens mugg blomstrer i tepper og på lærbelegg. Den første kjøreturen til våren kan føre til elendighet og kostbare reparasjonsregninger for mange entusiaster.

Etter å ha nylig kjøpt en flott Lotus, var Colin villig til å gjøre det som skal til for å opprettholde den uberørte tilstanden til bilen. Han bestemte seg for å bygge sin egen miljøstyrte garasje for dette formålet.

Under designfasen av dette prosjektet identifiserte Colin behovet for et avfukter for å fjerne fuktighet. Han kom i kontakt med Meaco for å søke råd om hvilken avfukter som ville være best egnet for jobben. Meaco-teamet var i stand til å forklare fordelene med avfukter som har tørkerotor og dem med kompressor. Da han allerede hadde planlagt å bruke isolasjonspaneler og en 160W rørvarmer i den nye garasjen for å opprettholde temperaturen ble det klart at avfukteren Meaco 25L Platinum ville være den mest egnede modellen for ham.

Meaco 25L Platinum avfukter i garasje.

Med konstruksjon og installasjon ferdigstilt på høsten, har Colin reflektert og delt med oss ​​sin tilbakemelding om hvordan avfukteren har utført så langt i vinter:

"Kontroll på fuktigheten

Avfukteren Meaco 25L Platinum fungerer godt.

Avfukteren starter kompressoren hvert 30. minutt, tester fuktigheten og trekker fuktigheten ned til finnstillingspunktet og slår seg deretter av i ytterligere 30 minutter. Jeg har den på laveste viftehastighet (150m3 / time) sog da trekker den rundt 200 Watt.

Uten bilen i (så nesten dobbelt luftvolum) reduserte det luftfuktigheten fra 87% til settpunktet på 55% på mindre enn 4 minutter! Fordi garasjen er veldig godt forseglet, forventer jeg at det ikke skal gå så mye mellom sykluser senere.

Jeg har montert slange på avfukteren for å drenere vannet kontinuerlig ut av garasjen.

Frostvakt
Jeg stiller termostaten til 5 grader på rørvarmeren. Jeg forventer ikke at den skal gå så mye da den tørkede luften som kommer fra avfukteren er litt oppvarmet og isolasjonen og tettingen av garasjeplassen er så effektiv. Imidlertid er det bare for å være på den sikre siden (forsikringspolicyen) for å sikre at avfukteren alltid er i driftsområdet (over 5° C) og følgelig installerte jeg varmeapparatet ved siden av og under luftinntaket for avfukteren.

Lavt energiforbruk
Dette har vært ganske tilfredsstillende å se. Jeg har et overvåkingssystem på mitt elektriske forbruk som registrerer til en nettside. Husholdningenes basisbelastning på ca 250W oppstår ved ca. 200w hvert 30. minutt og forblir høyere i bare noen få minutter før avfukteren slår seg ned igjen, så det er virkelig lavt energibruk.

Konklusjon
Den nye garasjen går bra og er faktisk et mye bedre lagringsmiljø for biler enn garasjen som er integrert i huset mitt. Meacos avfukter kjører veldig bra og har virkelig ultra lavt energiforbruk.

Jeg er glad jeg har gjort dette, og takker så mye for hjelpen.

Colin

Meaco avfukter garasje hindrer rust

Teamet hos Meaco takker for den positive tilbakemeldingen og ønsker Colin mange fine turer med sin nye Lotus. Det gir mye glede å ta vare på gamle biler, og vi regner med at Colin får mange fine turer. Oppbevarer man bilen tørt vil det bli mindre rust og tæring, og bilen vil vare lenge,

Vil du lese mer om fukt i garasje med biler og motorsykler, så kan du finne en fin artikkel her.

Hvordan hindre rust på bilen i garasjen ved bruk av avfukter

Til forsiden Mer om dette emnet